Wycieczka dla Juniora

Oferta dla szkół podstawowych

  1. SZCZECIN I - P
  2. Składamy wizytę w średniowiecznym mieście
    (Starówka - dolne Miasto, Katedra, Zamek - uczniowie dowiedzą się jak wyglądało średniowieczne miasto na podstawie wymienionych obiektów Szczecina, zwiedzą z przewodnikiem Muzeum Historii Miasta)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • poznają średniowieczną historię Szczecina;
    • poznają jak powstawało i jak wyglądało miasto w średniowieczu;
    • poznają jakie funkcje w mieście pełnił ratusz;
    • poznają jak żyli czym się zajmowali się mieszkańcy średniowiecznego miasta (cechy rzemiosł, żegluga, handel)
    • wskażą stylowe mieszczańskie kamieniczki na Starówce i cechy gotyckiego kościoła;
    • poznają książęcą dynastię Gryfitów;
    • nauczą się objaśniać herb miasta;
    • poznają legendy związane ze zwiedzanymi obiektami;
    • dowiedzą się od czego pochodzi nazwa placu Rodła
  3. SZCZECIN I A - P
  4. Zwiedzamy Szczecin z duszkiem Bogusiem
    (centrum Szczecina z Wałami Chrobrego i Starówką)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • zidentyfikują najważniejsze obiekty w centrum miasta i poznają ich historię;
    • poznają najważniejsze fakty z historii miasta (w tym dzieje chrystianizacji i św. Ottona z Bambergu)
    • poznają ważne postacie związane z historią miasta
    • poznają szczecińskie legendy
    • nauczą się pracować z mapą i poruszać po centrum Szczecina
    • wykształcą w sobie szacunek do zwiedzanego miasta.
  5. WYSPA WOLIN II - P
  6. Skarby wyspy Wolin (atrakcje przyrodnicze, ciekawostki historyczne) Wyspa Karsibór - rejs „Wodniczką” po Wstecznej delcie Świny: obserwacja życia ptaków; orła – bielika, czapli, kormoranów, łabędzi, różnych gatunków kaczek i mew: omówienie ścieżki przyrodniczej, kościółek z XV wieku.

    • przeprawa promem Karsibór - o położeniu wyspiarskim Świnoujścia (lokalizacja wysp w terenie i na mapie);
    • Grodzisko - punkt widokowy na wsteczną deltę Świny, stare grodzisko słowiańskie (plansze), klifowe wybrzeże Zalewu i współczesny hit-odkrywka archeologiczna;
    • legendy wyspy Wolin;
    • muzeum w super tajnym bunkrze V-3 z czasów II wojny światowej;
    • legendy o legendarnych skarbach w ziemi i o zakochanym zakonniku i nie tylko o tym;
    • Jeziorko Turkusowe – czyli skąd się wzięła kreda na wyspie Wolin i dlaczego jest takie turkusowe?
    • ślady po największym zakładzie przemysłowym III Rzeszy i o tym co się w starej cementowni jeszcze działo.
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    Poznają:
    • krajobrazy wyspy Wolin; dowiedzą się o działalności lodowca (morena , delta, cieśnina, wybrzeże klifowe, zjawisko kryptodepresji i tworzenia się pokładów kredy);
    • przyrodę Wolińskiego Parku Narodowego;
    • jak wyglądało grodzisko i życie Słowian na jego terenie w X-XII wieku;
    • kto, jak i dlaczego przeprowadził chrystianizację Pomorza Zachodniego;
    • czemu miała służyć i jak działała broń V-3;
    • wzbogacą swoje słownictwo czynne kształcące sprawność czytania ze zrozumieniem;
    • walory turystyczne Międzyzdrojów, życie zwierząt w zagrodzie pokazowej;
    • ciekawostki związane z wyspą Wolin;
    • miejscowe legendy;
    • historię dawną i najnowszą wyspy Wolin.
  7. WYSPA WOLIN II A - P
  8. Skarby wyspy Wolin (atrakcje przyrodnicze, historyczne hity, Międzyzdroje, rezerwat żubrów) przeprawa promem Karsibór:

    • Grodzisko - punkt widokowy na wsteczną deltę Świny, ślady grodziska, widok na Zalew i klifowe wybrzeże i współczesny hit - odkrywka archeologiczna / lub zamiennie punkt widokowy na wzgórzu Zielonka
    • legendy wyspy Wolin
    • muzeum w super tajnym bunkrze V-3 z czasów II wojny światowej
    • legendy o legendarnych skarbach w ziemi i o zakochanym zakonniku i nie tylko o tym
    • Jeziorko Turkusowe (Wapnica) - i o tym skąd się wzięła kreda na wyspie Wolin
    • ślady po największym zakładzie przemysłowym III Rzeszy
    • najwyższe wybrzeże klifowe na polskim wybrzeżu - Gosań
    • zwiedzanie Międzyzdrojów oraz zagroda żubrów lub zamiennie muzeum WPN (w razie deszczu)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • krajobrazy wyspy Wolin; dowiedzą się o działalności lodowca (morena, delta, cieśnina, wybrzeże klifowe, zjawisko kryptodepresji i tworzenia się pokładów kredy);
    • przyrodę Wolińskiego Parku Narodowego;
    • jak wyglądało grodzisko i życie Słowian na jego terenie w X – XII wieku;
    • kto, jak i dlaczego przeprowadził chrystianizację Pomorza Zachodniego;
    • historię dawną i najnowszą wyspy Wolin;
    • czemu miała służyć i jak działała broń V-3;
    • wzbogacą swoje słownictwo czynne kształcące sprawność czytania ze zrozumieniem;
    • walory turystyczne Międzyzdrojów , życie zwierząt w zagrodzie pokazowej;
    • ciekawostki związane z wyspą Wolin;
    • miejscowe legendy.
  9. WYSPY UZNAM I WOLIN II B - P
  10. Wyspy Uznam i Wolin to męska przygoda ...
    (forty - fort Gerharda lub schrony - bateria Vinieta, wyrzutnia i muzeum V3, basen U-Bootów, port wojenny w Świnoujściu, wzniesienie Golm..grodzisko, punkt widokowy, wojenne cmentarze i opowieść o nieznanym nalocie na Świnoujście.)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • zwiedzą wskazane w programie obiekty o unikalnej wartości historycznej i edukacyjnej
    • poznają historię Świnoujścia związaną z jego strategicznym położeniem
    • poznają historię II wojny światowej i polityki powojennej Europy oraz PRL
    • poznają nieznane losy nalotów na Świnoujście
    • pozna przebieg II wojny światowej na Pomorzu Zachodnim
    • poznają różne fortyfikacje i obiekty wojskowe od XIX wieku do czasów współczesnych
    • poznają typy okrętów wojennych, stopnie wojskowe w polskiej marynarce wojennej oraz przebieg i realia służby na okrętach; zwiedzą jeden z wybranych typów okrętu
    • wzbogacą czynne słownictwo związane tematycznie z morzem,wojskiem i marynarką wojenną.
  11. STRALSUND III - P
  12. Stralsund dla juniora - przejazd przez zwodzone mosty na wyspie Uznam przez cieśninę Piany
    (Oceanarium z oprowadzaniem przewodnika, zwiedzanie Starówki - ratusz,rynek, kościół św. Mikołaja z zewnątrz, kupieckie kamieniczki z zewnątrz i wewnątrz)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • poznają walory przyrodnicze i położenie wyspy Uznam
    • poznają historię mostów łączących wyspę Uznam ze stałym lądem
    • dowiedzą się co to cieśnina - poznają cieśninę Piany
    • naucza się jak przebiegała chrystianizacja na wyspie Uznam
    • zidentyfikują herb Stralsundu i wyjaśnią jego symbolikę
    • zaobserwują jak wyglądało miasto średniowieczne na przykładzie stralsundzkiej starówki
    • dowiedzą się co to jest Hanza i czym się charakteryzowało „miasto hanzeatyckie”
    • zobaczą jak wyglądała średniowieczna kamienica kupiecka
    • wyjaśnią na czym polegała reformacja
    • wskażą ślady historii II wojny światowej w zamieszkiwanym przez nich euroregionie
    • poznają florę i faunę Bałtyku, Morza Północnego i Oceanu Atlantyckiego
    • zobaczą jak się bada dna oceanów
    • zaobserwują procesy geologiczne na Ziemi - tworzenie mórz i powstawanie fal morskich
    • dowiedzą się co to jest lista światowego dziedzictwa UNESCO
  13. ŚWINOUJŚCIE IV A - P
  14. Świnoujście dawniej i dziś
    (wyspa Karsibór, rejs „Wodniczką”, przeprawa promowa Centrum i kanał Piastowski, latarnia, fort Gerharda)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • walory turystyczne oraz wyspiarskie położenie Świnoujścia
    • walory przyrodnicze Wstecznej Delty Świny –poobserwują w naturze wodne ptactwo i nauczą się rozróżniać ich gatunki
    • dowiedzą się jak powstały wyspy Uznam i Wolin
    • poznają elementarną wiedzę o porcie w Świnoujściu, florze i faunie Bałtyku i innych mórz, rybołówstwie
    • nauczą się rozróżniać znaki nawigacyjne i jednostki pływające na polskim morzu
    • poznają elementarną wiedzę o historii Świnoujścia od chrystianizacji poprzez panowanie Gryfitów, reformację na Pomorzu, powstanie portu i miasta, budowę falochronów i kanału Piastowskiego, po dzień dzisiejszy
    • wysłuchają legend związanych z odwiedzanymi miejscami
    • wezmą udział w konkursie przygotowanym przez przewodnika.
  15. ŚWINOUJŚCIE IV B - P
  16. Świnoujście - portowe i uzdrowiskowe miasto na wyspach (przeprawa promowa Centrum - promem Karsibór, rejs katamaranem „Wodniczka” po Wstecznej delcie Świny, objazd Świnoujścia
    (forty, Dzielnica Uzdrowiskowa i promenada, Dworzec kolejki UBB, przejścia graniczne, Park Zdrojowy, świnoujska plaża)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • walory turystyczne oraz wyspiarskie położenie Świnoujścia
    • walory przyrodnicze Wstecznej Delty Świny –poobserwują w naturze wodne ptactwo i nauczą się rozróżniać ich gatunki
    • dowiedzą się jak powstały wyspy Uznam i Wolin
    • poznają elementarną wiedzę o porcie w Świnoujściu, florze i faunie Bałtyku i innych mórz, rybołówstwie
    • nauczą się rozróżniać znaki nawigacyjne i jednostki pływające na polskim morzu
    • poznają elementarną wiedzę o historii Świnoujścia od chrystianizacji poprzez panowanie Gryfitów, reformację na Pomorzu, powstanie portu i miasta, budowę falochronów i kanału Piastowskiego, po dzień dzisiejszy
    • wysłuchają legend związanych z odwiedzanymi miejscami
    • wezmą udział w konkursie przygotowanym przez przewodnika.
  17. Świnoujście IV C - P
  18. Świnoujście- miasto na 44 wyspach
    (przeprawa promowa Centrum, objazd Świnoujścia, zwiedzanie Muzeum Rybołówstwa Morskiego z przewodnikiem, zwiedzanie portu wojennego)

    Uwaga: zwiedzanie portu wojennego trzeba zgłosić najdalej na 9 dni przed terminem wycieczki
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • poznają położenie i walory turystyczne Świnoujścia
    • zaobserwują wyspy , na których leży Świnoujście
    • nauczą się co to cieśnina; tor wodny
    • poznają ryby żyjące w Bałtyku i nie tylko
    • zaobserwują żywą rafę koralową
    • dowiedzą się jak geologicznie powstały wyspy: Uznam i Wolin oraz Zalew Szczeciński
    • odnajdą na otrzymanych mapkach zwiedzane miejsca i obiekty
    • nauczą się rozróżniać znaki nawigacyjne i wojskowe jednostki pływające na polskim morzu
    • poznają elementarną wiedzę o historii wysp Uznam i Wolin
    • poznają legendy związane z odwiedzanymi miejscami
    • wezmą udział w konkursie przygotowanym przez przewodnika.
  19. GOLM I KAMMINKE
  20. Golm, to:
    • morenowe wzniesienie polodowcowe po niemieckiej stronie,
    • dawne grodzisko słowiańskie,
    • wielonarodowy cmentarz ofiar II wojny światowej m.in. alianckiego nalotu w dn. 12.03.1945 r.
    • punkt widokowy na Świnoujście
    Kamminke, to najpiękniejszy i najrozleglejszy widok z wyspy Uznam na Zalew Szczeciński
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • poznają historię i procesy geologiczne oraz przyrodnicze tworzenia się wysp Uznam i Wolin
    • poznają usytuowanie słowiańskich grodzisk
    • poznają historię Świnoujścia ze szczególnym uwzględnieniem II wojny światowej i pozyskania terenów Świnoujścia i Szczecina przez Polskę
    • nauczą się szacunku dla wojennych nekropolii
    • poznają topograficznie usytuowanie Zalewu Szczecińskiego i jego znaczenie przyrodnicze i gospodarcze
    • nauczą się pracować z mapą
  21. UZDROWISKA CESARSKIE
  22. Ahlbeck i Heringsdorf

    • zabytkowe molo w Ahlbecku
    • architektura uzdrowiskowa
    • najdłuższe na Bałtyku molo w Heringsdorfie – widok na Zatokę Pomorską
    • małe muzeum kolejnictwa na dworcu w Heringsdorfie
    • wielcy i znani goście cesarskich uzdrowisk (w tym wątki literackie i wątki polskie)
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • poznają historię powstania uzdrowisk cesarskich (Świnoujścia, Ahlbecku i Heringsdorfu)
    • poznają na konkretnych przykładach cechy architektury uzdrowiskowej (przy okazji powtórka z różnych stylów)
    • poszerzą słownictwo o podstawowe terminy związane z architekturą
    • poznają usytuowanie i właściwości Zatoki Pomorskiej oraz Morza Bałtyckiego
    • poznają ciekawostki związane z historia poszczególnych willi oraz historię przedwojenną i powojenną wyspy Uznam
    • wysłuchają opowieści o znanych gościach cesarskich uzdrowisk
  23. SKARBY ZA MOSTEM:
  24. Dziwnów, Pustkowo, Trzęsacz, Rewal

    • most zwodzony na Dziwnie
    • aleja Gwiazd Sportu
    • Park miniatur (latarnie i kolejki polskiego Wybrzeża)
    • muzeum multimedialne i kościółek na klifie w Trzęsaczu
    • Park Wieloryba w Rewalu
    Cele edukacyjne
    zgodnie z aktualną podstawą programową uczniowie:
    • doświadczą i poznają położenie wyspy Wolin
    • poznają mechanizm działania mostu zwodzonego
    • poznają dziwnowską Aleję Gwiazd Sportu
    • poznają latarnie polskiego Wybrzeża
    • poznają procesy wybrzeża abrazyjnego – jak morze walczy z lądem
    • poznają legendy związane z Trzęsaczem
    • poznają jakie ryby i zwierzęta żyją na dnie oceanów – nauka z rekreacją

Hop do góry